Nå på nyåret starter vi opp et nytt datterselskap som spesialiserer seg på drift og vedlikehold av vegnettet. Dette gjør vi for å kunne ha en bedre og mer tydelig satsing på et felt vi allerede er sterkt involvert i. I september 2021 startet vi vår kontrakt med Innlandet fylkeskommune om drift og vedlikehold av fylkesvegnettet på Søndre Hedmarken i fem år framover. I 2022 fulgte vi opp og fikk ansvar for fylkesvegnettet på Nordre Hedmarken i seks år framover. Dette gjør at vi totalt har ansvar for drift og vedlikehold på over 1000 kilometer med veg i nærområdet. - Vi ønsker å fulldyrke vegdriften, og vi ser at det er et arbeidsfelt hvor vi har mye å hente. Vi har tro på at et eget selskap med fokus på den type arbeid vil gi resultater. Det vil styrke oss som gruppe, og det vil sikre arbeidsplasser med god trygghet for framtiden, forklarer konsernsjef Pål Dobloug. Slik det har vært til nå har drift og vedlikehold vært underlagt Dobloug Entreprenør. Nå som det skilles ut som et eget datterselskap vil daglig leder i Dobloug Entreprenør, Atle Nybakken bli med over som daglig leder i det nye selskapet, mens leder for bygg og anlegg, Even Afseth, tar over som daglig leder i Dobloug Entreprenør. - Vi ser at kontraktene innen drift og vedlikehold er kontrakter som sikrer oss trygge, gode arbeidsplasser, og for å bli enda bedre på dette, så ønsker vi å rendyrke disse jobbene i et eget selskap med eget resultat. Vi skiller det fra den tradisjonelle driften for å være enda bedre rigget for nye jobbkontrakter, sier den nye daglige lederen, Atle Nybakken. Han legger til at det nye selskapet også kan føre til at DoblougGruppen kan se enda bredere på denne type arbeid i framtiden. Nå i starten av året jobbes det med å få formalitetene på plass. Rent praktisk blir det ikke store endringene enda. - Gjengen vår som allerede er ute og holder vegene i orden kommer til å fortsette med dette, og DG-logoen vil fortsatt være synlig på brøytebiler, veghøvler, traktorer, biler og andre maskiner som er ute for vedlikehold, avslutter Atle. Har du tips eller informasjon om vegnettet som våre vegmestere bør vite om?
Comments are closed.
|